Vaša košarica

📞 Kontaktna številka: +386 70 845 868

Kako izbrati prvih pet ključnih predelav za vaš avtomobil (in zakaj ravno te?)

V nadaljevanju se bomo dotaknili nekaj ključnih predelav za vaš avtomobil in pomena le-teh.Pripravili smo poseben vodič, ki vam bo pomagal izbrati prvih pet ključnih predelav za vaš avtomobil. Na pomoč pa nam je priskočil tudi Aljaž iz Car Scene Slovenia, ki je z več večletnimi izkušnjami pri predelavi različnih vozil, vodič podprl tudi z nasveti iz prakse (Ford Fiesta ST, Ford Focus RS, BMW F82 M4 700hp, BMW G82 M4, BMW I3, …).

Pnevmatike

Ja, vemo, to je najbolj dologočasna prva nadgradnja. Kje so filtri za zrak, pa športni lonci in ogromno zavorne čeljusti? 

Do teh stvari bomo prišli s časom, za enkrat pa bi se osredotočili na osnove in dejansko ostali na tistih pravih petih predelavah, ki jih potrebuje vsak avtomobil. 

Osnova športnega, komunikativnega in tudi udobnega avtomobila so prav pnevmatike. Pnevmatike, ki bi jih lahko iz prakse priporočali pa so Continental SportContact 7ter Michelin Pilot Sport 4S (in njihov naslednjih Pilot Sport S5). To so UHP pnevmatike višjega cenovnega razreda. Poleg tega pa lahko priporočamo tudi pnevmatike, ki so bolj prijazne denarnici in pravtako odlične UHP gume, in sicer Falken FK510 in FK520. 

Za bolj zahtevne voznike, ki bi vozilo radi zapeljali tudi na dirkališče, so na voljo tudi “semi slick” pnevmatike, a so le-te zgodba zase. 

Zakaj vam najprej priporočamo pnevmatike? Taprava “guma” in pravilen tlak so predpogoj za dobro komunikacijo in oprijem. So tudi pogoj, da lahko izkoristite maksimalen potencial vseh nadgradenj, ki jih bomo našteli spodaj. Iz izkušenj pa lahko tudi povemo, da počasen avtomobil z dobrimi pnevmatikami dobi prav novo dimenzijo vožnje.

Zavore

In ne, ne govorimo o ogromnih čeljustih, še vedno ostajamo pri osnovah. 

Za vse bolj dinamične voznike priporočamo športne ploščice, ki se odlično odzovejo v ekstremnih razmerah. Lahko vam priporočamo EBC Yellowstuff, Ferodo DS2500, Hawk HP+ ali Hawk HPS ploščice. Z vsemi imamo praktične izkušnje in so odlična nadgradnja za cesto in kak obisk dirkališča. Torej z nadgradnjo ploščic povečano toplotno kapaciteto zavor in zmanjšamo nevarnost, da zavore “skuhamo”. 

S tem ko povečamo toplotno kapaciteto samih zavor, lahko pričakujemo, da se bo toplota oddajala v bližnjo okolico zavorne čeljusti. Tukaj pridemo do potencialnega pregrevanja zavorne tekočine in raztega gumijastih zavornih cevk. Rešljivo? Seveda! V naši ponudbi najdemo tudi pletene oz. »braided« zavorne cevke ter zavorne tekočine z višjim vreliščem.

Tako v treh korakih že rešimo veliko večino zahtev avtomobilskim entuziastom za uživaške avtomobile, ki jih na dirkališča ne vozimo redno.

Nadgradnja zavornega sistema na BMW E91 – športni diski, ploščice, pletene zavorne cevi, športna zavorna tekočina, …

Osnovne predelave podvozja

Osnovne predelave podvozja si lahko vsak posameznik razlaga drugače, saj se preference razlikujejo. Odvisno od tega, kaj si vsak posameznik želi, pa lahko na podvozju nadgradi par stvari.

  • Želimo samo znižanje vozila, brez tega da občutno spremenimo, kako se vozilo obnaša? Potem so športne vzmeti popolna nadgradnja. Nekaj več o športnih vzmeteh smo že napisali tukaj
  • Želimo vozilo znižati bolj kot samo s športnimi vzmetmi? Nastavljivo vzmetenje po višini pokrije vse naše potrebe po tem. 
  • Nimamo nobene želje in potrebe po tem, da vozilo znižamo, vendar želimo bolj športen občutek med vožnjo? Trši stabilizatorji in puše poskrbijo prav za to. (Nekaj več o pušah smo napisali tukaj.)

Vsak avtomobilski navdušenec ima svoje želje in potrebe, že pri osnovnih predelavah podvozja pa imamo skoraj neskončno različnih opcij vizualno in lastnostno spremeniti avto po specifičnih željah.

Temperature

Visoke temperature so tihi ubijalec komponent vašega avtomobila. »Cool as a cucumber« bi bil pravi citat za to poglavje, pa ne samo hladna glava za volanom, tudi čim nižje temperature pod pokrovom motorja.

Te lahko znižamo na več načinov, večji in bolj učinkoviti hladilniki olja in drugih tekočin, hladilniki zraka (t.i. intercoolerji) v primerih motorjev s turbopolnilnikom, boljši filtri ter druge pozicije teh v kombinacijami z večjimi cevmi (oziroma po domače povedano intake sistemi).

Kakorkoli že, a cool engine is a happy engine!

Seat time

Ne pozabite nase! Navsezadnje je najboljša nadgradnja prav znanje voznika. Avtomobil naredi ravno toliko, kot mu ukaže voznik za volanom. Preizkusite sebe in vaše vozilo na dirkališču oz. poligonu, da spoznate vaše meje in meje avtomobila. Znanje voznika je ključno za užitek pri vsaki nadgradnji. 

Pri Tuners Capital verjamemo, da je avtomobilska predelava prava umetnost. Zavedamo se tudi, da so potrebe posameznikov različne in smo zato na voljo za vsa vaša vprašanja. V kolikor potrebujete pomoč, nas lahko kontaktirate

P. S. 

Če še nisi, se lahko prijaviš na naše e-novice z uporabo spodnjega obrazca. Na svoj mail lahko pričakuješ še več takih zapisov pa tudi druge novice iz sveta avtomobilizma, kot so aktualni car meeti, track dayi in drugi dogodki. 

Prišlo je do napake, vaša prijava ni bila shranjena. Prosimo poskusite ponovno.
Vaša prijava je uspešna.

Prijava

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja